Personagecreatie

De personagecreatie gaat dit keer als volgt:

  1. Bekijk hier rechts de beschikbare personages en welke grove schetsen van de buurtbewoners die we hebben gemaakt.
  2. Stuur ons vóór 1 mei een email met daarin je top 3 van voorkeuren. We zullen erg ons best doen om iedereen één van zijn/haar voorkeursrollen te geven. Heb je geen voorkeur? Mag natuurlijk ook en kan voor ons heel handig zijn om gaten in de cast mee op te vullen.
  3. We gaan met je overleggen over je personage en brengen je waar nodig in contact met de mensen die je familie gaan spelen. Je schrijft een korte achtergrond voor je personage.
  4. In die achtergrond neem je in ieder geval de antwoorden mee op een aantal leidende vragen die we je samen met je uiteindelijke rol zullen sturen. Leidende vragen zijn onze manier om extra conflict in te bouwen, zowel intern als met je medespelers.
    Een leidende vraag is een vraag die je personage een richting op stuurt, maar waarbinnen je wel vrijheid hebt. Een voorbeeld zou kunnen zijn: "Wat ligt er in je kofferbak en waarom mag je vrouw dat niet zien?". Daarmee beslissen wij dat je een geheim hebt voor je vrouw, maar of het de ketting is waarmee je haar wil verrassen voor jullie trouwdag of het hoofd van haar poedel, dat is helemaal aan jou.
  5. Je kan de kelder in en we willen je de 24 uur die volgen niet meer zien!

Schrijf je gewoon in op de rollen die je iets lijken en laat je uitdagen om misschien gekoppeld te worden aan mensen waar je niet eerder mee hebt gespeeld. Natuurlijk zullen we mensen die bijvoorbeeld familie spelen voor het evenement met elkaar in contact brengen zodat ze dit geloofwaardig neer kunnen zetten. We willen echter wel voorkomen dat mensen te veel in groepjes gaan inschrijven.

Let wel: als je iemand op de inschrijflijst ziet staan waar je echt niet op een intensieve manier mee samen wil spelen, laat dat wel even weten aan ons. Dan plaatsen we jullie niet in rollen die bij elkaar horen. Het doel is uitdagen, niet OC frustreren.

Beschikbare personages

Er zijn op Exit III 15 personages aanwezig, een aantal groepjes en wat losse mensen.

1-4: Het hogere middenklassegezin. Vader, moeder, twee volwassen kinderen. Het fundament waarop de buitenwijk is gebouwd. Natuurlijk is deze familie niet zo perfect als hij lijkt. Op welke manier het rommelt achter de facade gaan we uitwerken met de spelers.

5-7: Het arbeidersgezin. Vader, moeder, één volwassen kind, of als er veel interesse voor is één ouder met twee kinderen. Wonen in het sociale woningbouw-huizenblok op de hoek van de straat. Botsen met het andere gezin door verschil in levensstandaard, normen en waarden. Wat er verder speelt hier gaat in overleg.

8 en 9: De afwijkers. Wonen samen en hebben iets waardoor de anderen hen liever niet in hun buurt zien. Of ze bijvoorbeeld homoseksueel, Joods of nog iets heel anders zijn overleggen we met de spelers. Deze mensen mogen een echtpaar zijn, maar kunnen ook gewoon vrienden, broers of andersinds gerelateerd zijn.

10 en 11: Het echtpaar. Een ogenschijnlijk normaal echtpaar wat altijd vriendelijk groet en een goede verstandhouding met de meeste andere mensen onderhoudt. Of is er meer aan de hand?

12: De éénling m/v. Er woont een man/vrouw helemaal alleen in het huis op de andere hoek. Niet per se onvriendelijk, maar moeilijk hoogte van te krijgen.

13, 14, 15: De voorbijgangers. Op het moment dat het luchtalarm afging was je toevallig in de wijk en, zoals geinstrueerd, ging je naar de dichtsbijzijnde schuilkelder.
Hierin kan je veel vrijheid kwijt, want een voorbijganger kan eigenlijk alles zijn. De kans is groot dat je de anderen nog niet kent, maar dit is niet een vaststaand feit; je mag dus verbanden leggen met de andere personages. Laat even in één zin weten wat voor voorbijganger je ervan zou willen maken.

personen